داریوش سلیمی، بازیگر «افرا»: مقهور نمای سریالهای خارجی نباشیم/ در داخل موقعیتهای زیبا زیاد داریم
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۸۱۵۶
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش سلیمی، بازیگر سریال «افرا» درباره لوکیشنهای فیلمبرداری گفت: استفاده درست از لوکیشن برای صحنهآرایی هر فیلم و سریالی مفید است و هر چقدر ارتباط معنایی میان انتخاب لوکیشن و مضمون قوی باشد، لذت تماشای سریال بیشتر میشود.
وی عنوان کرد: واقعیت این است که هر سریالی را باید یک کار کاملاً جدید دید و این طور نباشد حتی دو سکانس از دو سریال مختلف هم لوکیشنهای یکسان داشته باشد، چون مخاطب خیلی دقت نظر دارد و خیلی خوب است که تیم تولید هر سریالی قبل از تولید حتماً به جستوجوی لوکیشنهای مطلوب برای فیلمبرداری برود و همچون پروسه نگارش متن برای انتخاب لوکیشن هم وسواس گذاشته شود تا بیننده، حظ لازم را از کار ببرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این بازیگر با اشاره به اینکه تجربه سالها کار در تلویزیون به من اثبات کرده است هرگاه از نظر بصری توانستهایم مخاطب تلویزیون را جلب کنیم در ارائه پیام هم موفقتر بودهایم، توضیح داد: هرگاه در تصویرسازی برای مخاطب به نوعی شلختگی رسیدهایم، مخاطب حتی مهمترین پیام را هم جدی نگرفته است.
سلیمی که اخیراً سریال افرا را روی آنتن داشته و در این سریال در قالب مدیر یک مجتمع پرورش ماهی، ایفای نقش کرده است با اشاره به نقش لوکیشن در روایت داستانی این سریال عنوان کرد: به غیر از داستان اصلی که در شمال میگذرد و قصد دارد دغدغههای مردمان شمال را روایت کند، شغل اصلی کاراکتر محوری یعنی محیطبانی هم به زیستبوم جنگل و طبیعت شمال ربط دارد و کنارش زندگی مردمان نوار ساحلی خزر بازگو شده که همه و همه در پیوند تصویری با قابهای زیبای شمال، روایت شدهاند.
سلیمی افزود: سعی شده است مصائب مشاغلی مثل پرورش ماهی و کارگران فصلی و محیطبانی و شکارچیان غیرمجاز همه در لوکیشنهای مرتبط به تصویر کشیده شود تا بار داستانی سریال جذابتر باشد و عموم مخاطبان که اغلب فقط برای تفریح به شمال میروند، بدانند مردمان این خطه چه مشکلاتی دارند.
این بازیگر ادامه داد: بهرنگ توفیقی هم مثل فریدون حسنپور در میان کارگردانانی که در سالهای اخیر استفاده درستی از لوکیشنهای شمال داشتهاند، سعی کرده بخشهایی نادیده از شمال را به تصویر بکشد تا مخاطب بهتر با جاذبههای طبیعی شمال آشنا شود. این ورای کمک به زیباتر شدن سریال میتواند زمینهای باشد برای اینکه آن قدر مقهور نماهای سریالهای خارجی نباشیم و یادمان باشد در داخل هم موقعیتهای زیبا و دلفریب بسیار داریم.
منبع: روزنامه جوان
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: داریوش سلیمی اخبار هنرمندان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
در میان خاطره بازیهای مورد علاقه کاربران فضای مجازی، این روزها عکس قدیمی و جدید بازیگر نقش اصلی سریال پرطرفدار آینه عبرت است که وایرال شده است.
محمود دینی بازیگر سینما و تلویزیون متولد مهر ۱۳۴۲ در بیجار است، او فارغالتحصیل فوق دیپلم نظامی میباشد که در فیلم تیغ و ابریشم برای اولین بار بعنوان سیاهی لشکر در چند پلان بازی کرد و سپس در نقش علی در سریال آینه عبرت که ساخت آن از سال ۶۷ تا ۷۳ بطول انجامید، ایفای نقش نمود.
در این بخش با کنار هم گذاشتن عکسی از سالهای دور و اکنون محمود دینی به تغییر چهره این بازیگر محبوب کشورمان را شاهد هستیم.
شغل محمود دینی قبل از بازیگری در آینه عبرتاو قبل از بازیگری سرهنگ نیروی انتظامی بود و در زمان جنگ در مناطق درگیر، مستند سازی میکرد، او پس از تاسیس موسسه هنری به تهیه کنندگی ساخت فیلم و سریال و بازیگری روی آورد.
ازدواج و فرزندان محمود دینیمحمود دینی متاهل بوده و سالها پیش ازدواج کرده است، ثمره ازدواج او سه دختر به نامهای نگار، ندا و نادیا میباشد. این بازیگر رابطه عاطفی خوبی با همسرش دارد و او را رفیق و همراه همیشگی خود در سختیهای زندگی میداند.
محمود دینی
محمود دینی و دخترش
فیلم شناسی محمود دینی
گاومیشها (اکبر صادقی. ۱۳۷۵)
گریز از مرگ (قدرت الله صلح میرزایی. ۱۳۷۴)
حامی (قدرت الله صلح میرزایی. ۱۳۷۳)
مجازات (جهانگیر جهانگیری. ۱۳۷۳)
شاهین طلایی (قدرت الله صلح میرزایی. ۱۳۷۲)
از بلور خون (جمشید عندلیبی. ۱۳۷۱)
تابع قانون (محمدعلی بهرامی. ۱۳۷۱)
آینهٔ عبرت (محسن شاهمحمدی، ۱۳۷۰)
برگریزان
گزارش، نقطهٔ صفر